بهترين نوع كاندوم كدام است؟

كاندوم ها امروزه در انواع مختلفي توليد مي شوند و در اختيار مصرف كننده قرار مي گيرد.تنوع كاندوم ها در زمينه بافت, رنگ, طول و عرض و ضخامت مي باشد.با اين تنوع ها هر فردي كه به دنبال خريد كاندوم باشد مي تواند بر اساس سليقه و احساسات خود خريد نمايد.اين تنوع در توليدات كاندم علاوه بر تامين سليقهاي مختلف باعث مي شود تا شما بتوانيد تجربه جنسي بهتري داشته باشيد.شما مي توانيد برند هاي مختلف, اندازه هاي متفاوت و سبك هاي گوناگون را امتحان كنيد تا بتوانيد بهترين انتخاب را براي بهترين تجربه جنسي تان داشته باشيد.

انواع كاندوم هاي در دسترس

۳ نوع كاندوم وجود دارد :

۱.كاندوم هاي كه از جنس لاتكس درست شده است و در برابر بارداري هاي ناخواسته و بيماري ها و عفونت هاي جنسي مقاوم است.

۲.كاندوم هاي كه از جنس پلي اورتان (Polyurethane) ساخته شده است و معمولا براي افرادي كه به لاتكس حساسيت دارند استفاده ميشود.اين نوع از كاندوم ها از پلاستيك ساخته شده است و مانند كاندوم هاي ساخته شده از لاتكس در برابر بارداري و بيماريهاي جنسي و عفونت ها مقاوم است.

۳.كاندوم هاي طبيعي كه از غشاء حيوانات اهلي درست مي شود. اين نوع از كاندوم ها مانند دو مدل قبلي در برابر بارداري مقاوم هستند اما اين محصولات مقاومتي در برابر بيماريها و عفونت هاي دستگاه تناسلي ندارند.

نكاتي كه بايد هنگام انتخاب و خريد كاندوم به خاطر داشته باشيد :

كاندومي را انتخاب كنيد كه تنگ نباشد.زيرا اين موضوع باعث پارگي كاندوم در حين رابطه مي شود.
كاندومي را انتخاب كنيد كه بزرگ تر از آلت شما نباشد اين موضوع در حين رابطه جنسي باعث عدم كيفيت در رابطه و جدا شدن از آلت را دارد.
به نام و برند يك كارخانه اكتفا نكنيد.در دنياي امروز هز شركتي سالانه با صرف ميلونها دلار از درآمد خوذ براي تبليغات و بازاريابي به دنبال تصاحب بازار مي باشد.سعي كنيد ماركي و جنسي را انتخاب كنيد كه باعث افزايش كيفيت رابطه شما شود.گول بسته بندي و تجملات رو بسته را نخوريد.زيبايي بسته بندي و تجملات آن باعث نمي شود تا شما حس بهتري به رابطه جنسي تان داشته باشيد.

كاندوم هاي تهيه شده از لاتكس

كاندوم هاي تهيه شده از لاتكس امروزه بيش از انواع ديگر كاندوم در دسترس قرار دارد.كاندوم هاي لاتكس نسب به ديگر جنسها قيمت مناسب تري دارند.لاتكس از ماده اي پلاستيك مانند ولي طبيعي از يك درخت خاص بدست مي آيد.درصد بسيار بالايي از كاندوم هاي موجود در بازار از جنس لاتكس مي باشد.لاتكس در برابر مواد روان كننده ساخته شده از نفت واكنش نشان مي دهد و باعث خرابي كاندوم مي شود.بنابراين سعي كنيد از مواد روان كننده اي كه از نفت ساخته شده است (روغن بچه, وازلين يا لوسيون بدن) استفاده نكنيد.

كاندوم هاي تهيه شده از مواد غير لاتكس

كاندوم هاي تهيه شده از موادي غير از لاتكس بهترين انتخاب براي افرادي است كه به لاتكس حساسيت دارند.برخي از افارد نيز اين نوع از كاندوم ها را ترجيح مي دهند و اين انتخاب به دليل حس متفاوت بين اين دو نوع كاندوم است.معمولا كاندوم هاي غير لاتكس از مواد اوليه مختلفي ساخته مي شوند.از انواع اين مواد ميتوان به پوست بره ، پلي اورتان، پلي ايزوپرن يا نترل اشاره كرد.

كاندوم هاي زنانه (Female Condom)

كاندوم هاي زنانه كه به FC نيز مشهور هستند به عنوان يك جايگزين براي كاندوم هاي مردانه استفاده ميشوند.در اصطلاح كاندوم هاي مردانه را پوشيدني و كاندوم هاي زنانه را وارد كردني يا قرار گرفتني مينامند! اين نوع از كاندوم ها مانند كاندوم هاي مردانه براي جلوگيري از بارداري هاي ناخواسته و سرايت بيماري ها جنسي و عفوني استفاده مي شود.كاندوم هاي زنانه اغلب از مواد غير لاتكس و معمولا از نيتريل ساخته مي شود.از كاندوم هاي زنانه مي تواند در واژن يا مقعد استفاده نمود.

كاندوم هاي خاص و جالب

همانطور كه در ابتداي مقاله گفته شد كاندوم ها انواع مختلفي از نظر جنس دارند.از جمله كاندوم هاي خاص و جالب, كاندوم هاي خاردار,ميوه اي و يا كاندوم هايي كه در تاريكي مي درخشند (شب رنگ) برخي از انواع گوناگون كاندوم هاي خاص و جالب ميباشد.همه اين مدلها در زمينه مقاومت در برابر بارداري يا بيماري هاي جنسي و عفوني مقاوم هستند.نكته ديگري كه بايد در هنگام خريد كاندوم در مورد آن دقيق بود, بررسي تاييديه سازمان بهداشت يا غذا و داروي كشورتان مي باشد.

همانطور كه گفته شد كاندوم ها انواع مختلفي دارند و شما بايد بتوانيد با توجه به احساسات و نياز خود بهترين مدل را براي داشتن يك رابطه سالم و با كيفيت انتخاب نماييد.چيزي كه در انتخاب كاندوم مهم است اين مورد است كه شما كاندومي را انتخاب كنيد كه باعث جلوگيري از بارداري هاي ناخواسته و انتفال بيماري هاي مقاربتي و عفونت هاي دستگاه تناسلي شود.اين دو آيتم مهم در تمام كاندوم هايي كه مورد تاييد FDA هستند وجود دارد پس بايد دقت كنيد كه كتندومي كه تهيه مي كنيد اين علامت را داشته باشد.نكته مهم بعدي در مورد خريد كاندوم تاريخ انقضاي آن است. سعي كنيد تاريخ انقضا را دقيقا بررسي كنيد تا از سالم بودن كاندوم مطمئن شويد.در ادامه شما را با انواع كاندوم هاي موجود در بازار آشنا ميكنيم.

۱.كاندوم هاي شب نما : كاندوم هاي كه در تاريكي ميدرخشند

اين نوع از كاندوم ها در دسته كاندوم هاي جالب و عجيب قرار دارند.انتخاب اين اسم تنها به دليل بحث تجاري و تبليغاتي بودن انتخاب شده است.كاندوم هاي شب رنگ از نظر جلوگيري از بارداري و بيماريهاي جنسي مورد تاييد FDA مي باشند.كاندوم هاي شب نما غير سمي هستند و خطري باري شما ايجاد نميكنند.حتما قبل از استفاده, كاندوم را به مدت ۳۰ ثانيه در معرض نور قرار دهيد و بعد آن را استفاده نماييد.كاندوم هاي شب نور از سه لايه تشكيل شده اند.لايه دروني و لايه بيروني اين كاندوم ها از لاتكس تهيه شده است.لايه سومي كه بين اين دو لايه قرار دارد از رنگدانه هايي تشكيل شده است كه هيچ آسيبي به شما وارد نمي كند.در زماني كه در تاريكي باشيد اين رنگ دانه ها شروع به درخشيدن ميكنند.

۲.كاندوم هاي طعم دار

كاندوم هاي طعم دار به كاندوم هايي گفته مي شود كه داراي يك طعم و يا رايحه خاص هستند.بسياري از برند ها و مارك هاي معروف كاندوم ادعا مي كنند كه طعم ها و رايحه هاي محصولاتشان باعث ايجاد لذت بيشتر در ابطه جنسي مي شود.برخي از اين كاندوم ها از نظر رنگ و طعم نيز با هم مطابقت دارند مانند رنگ قرمز براي توت فرنگي يا رنگ زرد براي موز.طعم هايي موجود در بازار بسيار متنوع مي باشد.برخي از اين طعم ها شامل : نعناع، انگور، پرتقال، موز ، توت فرنگي، شكلات، وانيل، و حتي نوشابه مي شوند. اين دسته از كاندوم ها نيز مورد تاييد FDA مي باشند. در هنگام خريد اين كاندوم ها دقت كنيد كه در عصاره و طعم آنها از قند استفاده نشده باشد.زيرا اين مورد باعث دردسر همسر و شريك جنسي و ايجاد عفونت هاي واژن مي شود.

۳. كاندوم هاي خاردار

كاندوم خار دار با استفاده از شكل و بافت شان باعث افزايش لذت جنسي براي هر دو طرف (مرد و زن) مي شود.برخي از اين كاندوم ها داراي دو بخش برآمدگي يا دندانه هستند, يكي در بالا و يكي در قسمت پاييني كاندوم كه اين دو قسمت باعث ايجاد لذت بيشتر براي زنان مي شود.انواع ديگر كاندوم هاي خاردار هستند كه داراي تعداد بيشتري از دندانه ها يا برآمدگي ها هستند.اين برآمدگي ها مي تواند در لايه بيروني كاندم خاردار باشد و باعث لذت زنان شود.همچنين در نوعي از اين كاندوم ها برآمدگي ها و يا دندانه ها در لايه داخلي و براي لذت بيشتر مرد قرار دارد.

۴.كاندوم هاي گرم كننده

اين كاندوم ها نيز از لاتكس ساخته مي شود.اما وجه تمايز آنها اين است كه از لايه نازكي از اين ماده ساخته شده اند.اين نازكي باعث ميشود كه فرد در حال برقراري رابطه حس بيشتري از لذت را تجربه كند.اين افزايش لذت براي هر دو طرف رابطه از طريق افزايش گرما مي باشد.اين نوع از كاندوم ها آغشته به نوعي روان كننده ميباشند كه در صورت تماس با ترشحات طبيعي بدن واكنش نشان داده و شروع به گرم شدن مي كند و باعث ايجاد لذت بيشتر در رابطه ميشود.

۵.كاندوم هاي رنگي

كاندوم هاي رنگي معمولا با هر رنگي در دسترس قرار دارند.اين تنوع به حدي رسيده است كه شما ميتوانيد كاندوم هايي سه رنگ را نيز تجربه كنيد.اين نوع از كاندوم ها مانند كاندوم هاي شب رنگ بيشتر به منظور تبليغات توليد ميشوند و فقط به منظور سرگرمي و تفريح توليد مي شوند.اينكاندوم ها با رنگهاي متفاوت براي مناسبت هاي نتفاوت نيز تموجود هستند. به عنوان مثال : كاندوم سياه و سفيد و نارنجي براي هالووين ، قرمز و سبز براي كريسمس، و صورتي و قرمز براي ولنتاين! كاندوم رنگي نيز مانند اكثر كاندوم ها داراي تاييديه FDA براي جلوگيري از بارداري ناخواسته و بيماريهاي جنسي ميباشد.البته در هنگام خريد به وجود آرم FDA روي بسته بندي دقت كنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *