اگر 7 روز رابطه جنسي نداشته باشيد چه مي شود؟

رابطه جنسي يكي از علل سلامت جسمي و روحي زوجين است ، به گفته ي كارشناسان زماني كه به مدت طولاني اين رابطه برقرار نشود عوارض جدي بروز خواهند كرد.

عوارض و خطرات جدي قطع رابطه جنسي و زناشويي

برقراري رابطه جنسي و زناشويي فوايد بسياري دارد ، فوايدي كه تاثير ان روي سلامت جسمي و روحي زوجين ديده مي شود.رابطه جنسي

همانطور كه يك ورزشكار بعد از ترك ورزش دچار مشكل مي شود و بدنش توانايي هاي سابق را ندارد يك زن و مرد متاهل هم كه رابطه زناشويي داشته اند با ترك آن به مدت تقريبا طولاني دچار عوارضي خواهند شد.

عوارض ترك رابطه جنسي و زناشويي براي بدن

پزشكان معتقدند كه توقف رابطه زناشويي مضراتي جدي براي بدن به همراه دارند كه در اين بخش از نمناك به آن ها اشاره خواهيم كرد.

1- افزايش استرس با كاهش رابطه جنسي:

داشتن رابطه عشقي با شريك زندگي يكي از بهترين شيوه هاي رهايي از استرس است . در شرايط پر اضطراب زندگي هاي امروزي داشتن رابطه زناشويي به صورت منظم توصيه مي شود. رابطه جنسي با ايجاد تعادل در عملكرد مغز و تقويت توانايي فيزيكي بدن قدرت بدن را در برابر دفع استرس بالا مي برد و به طبع با توقف اين رابطه فرد در اين شرايط ضعيف تر خواهد بود.

2- كاهش خودباوري و اعتماد به نفس با قطع رابطه جنسي:

مطالعات گسترده و دقيق نشان مي دهد كه رابطه جنسي باعث افزايش اعتماد به نفس شده و فرد را به حس خوبي در رابطه با خودش مي رساند.

در طول زمان انزال، تستوسترون، استروژن و پرولاكتين به سرعت منتشرمي شود كه تمام آنها حس مثبت انديشي را در فرد ايجاد مي كند.

3- رابطه كاهش رابطه جنسي با مشكل قلبي:

يكي از اصلي ترين عوارض توقف رابطه جنسي براي زنان و مردان ايجاد ضعف در قلب است. از آنجايي كه رابطه جنسي يك فعاليت جسمي مفيد تلقي مي شود قلب بدين وسيله به نوعي ورزش مي كند.

جالب است بدانيد مرداني كه در طول هفته بيشتر از دو بار رابطه جنسي سالم داشته باشند خطر حمله ها و بيماري هاي قلبي را در خود تا حد قابل توجهي كاهش داده اند.

4- انزال زودرس و نعوظ بعد از كاهش رابطه جنسي :

در توصيف اين گزينه بايد گفت بررسي ها ثابت كرده اند افرادي كه به طور طبيعي در هفته بيش از يك مرتبه رابطه جنسي داشته باشند از نعوظ و انزال ديررس در امان خواهند بود . به طبع اگر رابطه زناشويي با وقفه طولاني تري تكرار شود نعوظ را نيز تشديد خواهد كرد.

5- ضعيف شدن بدن در برابر سرماخوردگي و آنفولانزا بعد از توقف رابطه جنسي

با توقف رابطه زناشويي بدن در برابر ميكروب ها ضعيف تر خواهد بود و سريعتر بيماري را به خود راه خواهد داد به خصوص ويروس سرماخوردگي و آنفولانزا . محققان دانشگاه “ويل بير” در پنسيلوانيا دريافتند كه افرادي كه هفته اي 2 مرتبه رابطه زناشويي دارند بدن مقاوم تري در برابر ويروس ها خواهند داشت.

6- افزايش احتمال ابتلا به عفونت ادراري با كاهش رابطه جنسي:

بعد از نزديكي عفونت هاي دستگاه ادراري فرصت اين را دارند كه با وارد شدن به مجراي دفع از بدن خارج شوند اما با توقف اين رابطه امكان دفع عفونت ها بسيار كمتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *